top of page
Search
  • Writer's pictureLiza Andersen

Grænsen til Trafallas af Julie M. Day


Jeg havde så store forventninger til denne serie, alle snakker så fandens godt om dem og måske er det derfor jeg blev skuffet da jeg læste dem, de blev sat lidt for højt for mig, men jeg tror virkelig på, at unge mennesker vil elske denne serie!

Det skal først og fremmest siges at historien er god, plottet godt og karaktererne er gode, men Graces usikkerhed og Zachos‘ beskyttertrang gjorde bøgerne svære for mig at læse og identificere med personerne, men måske jeg bare er blevet for gammel?


Serien Grænsen til Trafallas handler om 22 årige Grace som opdager at hun er halv menneske og halv elver, da hun bliver kidnappet til Trafallas. hun opdager magien i sig selv, hvor hendes forælder kom fra, møder kærligheden, beskyttelse og venskaber på hendes rejse til Trafallas. Grace er med i kampen mod de onde, som vil åbne grænsen til menneskenes verden og bruge menneskene som slaver. Meget skal til for at vinde kampen mod det onde, men Grace og hendes nye familie gør alt hvad de kan format vinde og skabe fred i Trafallas.

Jeg tror, at jeg er blevet for gammel til at læse om pigers usikkerhed når det kommer til drenge, samt hvor flotte og lækre disse mænd er. Det minder mig lidt for meget om Nattens Hus af P. C. Cast, men jeg er 100% sikker på, at unge fra 15 år og op, vil elske at læse denne serie, og vil kunne relatere til Grace på en måde, jeg ikke længere kan.


Jeg følte til tider, at handlingen gik lidt for langsom til tider, men tredje bog havde godt med aktion og kampscener, som gjorde at jeg fik læst den lidt hurtigere end de to første bøger.

Grænsen til Trafallas er skrevet i et godt og letlæseligt sprog, som gjorde dem nemme at komme igennem.

Grænsen til Trafallas serien får 2.5 stjerner ud af 5

5 views0 comments

Recent Posts

See All
bottom of page